Åsikter

Hur mycket av sina egna åsikter ska man kunna dela med sig utav utan att någon tar illa upp?
Det kan ändå inte vara så mycket man kan säga, för hur man än säger det så är det alltid någon som tar åt sig och vänder det mot en själv. 
Något som jag verkligen avskyr är då personer alltid vänder saker man säger emot dom själva. Tex om man har ett personligt problem så kan den plötsligt utbrista ''Allt är mitt fel, åh jag gör bara folk ledsen, du skulle ha det så mycket bättre utan mig och blablabla'' då problemet inte alls handlar om den personen egentligen.
Personer som trycker ner sig själva är tragiskt och det kommer från någon som har gjort ungefär likadant själv en gång i tiden. Man tjänar absolut INGENTING på att tycka illa om sig själv. Inte om andra heller för den delen...
Något annat som stör mig är då folk gör skämt om andra för att känna sig bättre själv. Det finns en sån person i min umkrets och fyfan säger jag bara. Skämta om sig själv kan vara roligt men då man börjar göra elaka skämt om mig, mina vänner eller andra personer, där går gränsen. Oftast så har sånna personer dåligt självförtroeende och detta borde inte få avgöra hur man ska behandla andra. Nu tar jag till en töntig klyscha:
''Behandla andra som du själv vill bli behandlad''.
Jag säger inte att jag är Guds ängel för det är jag absolut inte. Jag har säkert gjort något av dessa grejer själv men jag jobbar på mig själv varje dag och om jag jämför mig med hur jag var för några år sedan så skäms jag över hur jag behandlade andra. Jag lever i nuet och skiter i det som varit och det som kommer komma :)


- Blue sky

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!