Terminsbetyg

Vet inte om jag berättat vad jag fick för terminsbetyg än så jag säger det nu :)
Bild - C
Engelska - B
HK - C
Idrott - C
Matte - C
Spanska - B
Samhällskunskap - B
Svenska - C
Musik - D
Biologi - C
Fysik - B
Kemi - C
Teknik - D

Sammanlagt: 200 poäng
För er som inte har detta system så fungerar det så här:
A - MVG = 20p
B = 17,5p
C - VG = 15p
D = 12,5p
E - G = 10p
F - IG = 0p

Jag har skrivit ut både poäng och vad man kan jämföra med i gamla systemet. Dock så är det mycket svårare att nå A än att nå MVG så jag skulle vilja säga att A är som MVG++.
Det var bara 4 st i min klass iår som fick A och det var i Engelska. Hon sa att hon var tveksam till att ge ut det först men hon var ju tvungen att gå efter sanningen.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!