KONY 2012

Tänkte också ta och tipsa om denna otroligt inpirerande video som har fått så extrem mycket uppmärksamhet runt om i världen under dagen och det fortsätter att öka med miljontals som tittar varje timme. Såg på en annans blogg att imorse hade den bara 130 000 visningar men är redan nu uppe i 39 000 000, HELT SJUKT?!
Klippet är ca 30 min långt och jag kan säga att jag ångrar INTE att jag tittade för jag har till och med tittat på klippet två gånger (?!). Ta er tid och titta om ni inte redan gjort det! Sprid vidare så att hela världen kan ta del av klippet.

Kony 2012 är en film och kampanj skapad av ''Osynliga barn'' som syftar till att göra Joseph Kony berömd, inte för att fira honom, men för att höja stödet för att kunna gripa honom och sätta ett prejudikat för internationell rättvisa.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!