Cancer

Jag känner att det har blivit väldigt mycket om cancer för mig idag. Jag satt och kikade runt på olika bloggar och fann därav Malins blogg som jag skrev om i inlägget under. Jag har även kikat igenom hennes syster Sofies blogg som är väldigt inspirerande och hon skriver otroligt vackert om sin ängel Malin.



Vad är cancer för mig och hur drabbar det mig och min omgivning?

Min farmor dog av (bl.a.) cancer då jag var 8 år. Hon hann inte ens ta upp kampen innan hon miste sitt liv. Jag undrar om det var till hennes fördel eller inte. Man ser de som kämpar otroligt länge och vinner och sedan ser man de som förlorar, det är därför jag funderar på om det var till hennes fördel eller inte. Jag ville ju absolut inte att hon skulle lida, men allt gick så fort, allt var över på drygt en månad.
Jag var så liten, och föstod nog inte så mycket. Men jag bär det med mig genom åren och jag förstod det mer då jag blev äldre. Det fanns perioder då jag tänkte på det väldigt mycket, då jag ofta var ledsen pga att hon inte längre fanns kvar i fysik skepnad. Vi alla bär med oss henne i vårat hjärta och vi kommer alltid minnas henne för den glada personen hon var.

Det jag tycker är tragiskt är att det är så otroligt många unga personer som också drabbas, vissa tappar bitar av sitt liv för att kämpa, meddans andra förlorar hela sitt liv. Jag skulle få skuldkänslor om jag sa att jag hellre ser äldre drabbas än att se yngre drabbas, bara för att de yngre nyss startat sitt liv. Men så kan jag inte säga, för jag vet ju hur det känns att förlora någon även fast den person är äldre.
Cancer borde inte existera, jag vill kunna säga att det är något som inte finns, att det hela bara var ett elakt, hemskt skämt. Men nu är det inte så. Men mitt budskap är att alla kan göra en liten skillnad, det behöver inte vara att skänka pengar även om det är kanske det bästa. Man kan även uppmärksamma sånna saker som tex ''Ung Cancer'' som har gett så mycket insperation till omgivningen. Gå in och gilla Ung cancer på Facebook, bara det visar att man bryr sig om de drabbade människorna i samhället!

''Jag lever hellre ensam, än lycklig med någon annan''
- Daniel (Malins pojkvän)


Allt detta jag läst idag har varit så otroligt inspirerande och rörande, jag vet inte hur många gånger jag gråtit av deras berättelser osv. Så otroligt starkt av dom att dela med sig av sina känslor och tankar. Jag vill säga TACK till dom och till er som orkat läst mitt svammel!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!