Äggtoddy

Åt nyss efterätt vilket var äggtoddy, smart som jag var så tog jag bilderna utan minneskortet i så kan inte he över bilderna så ni får bild sen ist. Kan iaf slänga upp receptet, de är sjukt lätt att göra!


Antal portioner: 4
Ingredienser
4 4 st äggulor
4 4 msk socker
2 2 dl grädde, vispad
4 4 tsk florsocker
4 4 tsk nescafé
4 4 tsk kakao
4 4 msk konjak
4 4 st halva äggskal

Gör så här

1. Koka äggskalen.

2. Vispa äggulor och socker.

3. Vispa grädden och häll ner i äggblandningen.

4. Häll upp i portionsglas.

5. Ställ in i frysen (flytta in till kylen ca 30 minuter innan servering)

6. Precis innan servering - lägg på florsocker, nescafé och kakao i små "öar".

7. Häll 1 msk cognac i äggskalet och placera mitt på.

8. Servera. Låt gästerna hälla konjaken över desserten och blanda ihop allt.

 

 

Fast man behöver ju inte ha konjak och kaffe om man inte vill ha.. Haha vilket jag inte ville ha.

 

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!